رئیس حوزه قضائی بخش مهربان خبر داد؛

آزادی ۴ نفر از زندانیان محکومیت مالی با مشارکت خیرین و مساعدت و گذشت شاکیان در منطقه مهربان

رئیس حوزه قضائی بخش مهربان از آزادی 4 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با جرائم مالی 250 میلیون تومانی در سال 1400 در منطقه مهربان با مشارکت خیرین و مساعدت و گذشت شاکیان خبر داد.

دعوت رئیس حوزه قضائی بخش مهربان از خیرین و انسانهای نیک اندیش برای مشارکت در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد

به گزارش سراب نیوز ، یکی از سنت‌های خوب ایرانیان در ماه مبارک رمضان، برگزاری جشن‌های گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و جشن‌هایی است که با کمک مردم و خیران بذر مهربانی و عاطفه را در قلب‌ها می‌کارد.

حمید شیرعلیزاده رئیس حوزه قضائی بخش مهربان در حاشیه برگزاری جشن گلریزان در تالار دریا در مصاحبه ای ، ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی مسلمانان در ماه میهمانی خدا اظهار داشت : قدم برداشتن در راه خیر و رویاندن گل شادی بر لبهای رنجور توفیقی است که خدا به بندگان خاص خود عطا فرموده است و لذا امیدواریم که خیرین عزیز که نه تنها در ماه مبارک رمضان بلکه در طول سال همکاری سازنده ای با حوزه قضائی بخش مهربان در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد داشته اند ، از فرصت ماه با فضلیت ماه مبارک رمضان نهایت استفاده را برده و گام های بیشتری در راه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بردارند.

شیرعلیزاده با اشاره به اینکه موفقیت در ترویج فرهنگ کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند مشارکت همگانی است و مساجد نقش محوری در این زمینه دارند تاکید کرد: باید با اطلاع‌رسانی مناسب و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، زمینه‌های بیشتر فرهنگ‌سازی برای کمک به آزادی زندانیان جزائم غیرعمد صورت پذیرد.

ایشان اظهار امیدواری کرد : به برکت این ماه مبارک، مجموعه تلاش‌های صورت گرفته مورد قبول خدواند بزرگ و بسترساز ایجاد کارهای خیرخواهانه بیشتر در جامعه باشد.

مقام ارشد قضائی منطقه مهربان به اقدامات صورت گرفته در حوزه قضائی بخش مهربان برای صلح و سازش و فراهم نمودن شرایط آزادی محکومان مالی اشاره نمود و از آزادی ۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با جرائم مالی ۲۵۰ میلیون تومانی در سال ۱۴۰۰ در منطقه مهربان با مشارکت خیرین و مساعدت و گذشت شاکیان خبر داد.

وی به اقدامات خوب صورت گرفته در شروع سال جاری در راستای جلب رضایت شاکیان برای گذشت و صلح و سازش در پرونده هایی که امکان گذشت و صلح و سازش با جلب رضایت شاکی وجود دارد اشاره نموده و تاکید کرد: در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و شرایط و زمینه برای مختومه نمودن چند پرونده فراهم شده است که امیدواریم تداوم یابد.

شیرعلیزاده با تاکید بر این نکته که وضعیت و شرایط اقتصادی مردم و محرومیت منطقه را با تمام وجود درک می کنیم افزود: ما از مردم عادی انتظار کمک زیادی نداریم ولی به ظرفیت و پتانسیل جمعیت بزرگ مهربانیها ، شربیانیها و دوزدوزانی ها و سایر روستاهای زیبا و نام آشنای منطقه در مرکز باور داریم و یقین داریم که خیرین و سرمایه داران بزرگی از شهرها و روستاهای منطقه مهربان هم اکنون در تهران، تبریز و سایر نقاط کشور در عرصه های مختلف از جمله در عرصه تولید ، اقتصاد ، صنعت و مسکن پرآوازه بوده و افتخاری برای ایران اسلامی بویژه زادگاه خود هستند و یقین داریم این عزیزان همچون گذشته در امر آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد پیشقدم خواهند بود و انشاءالله با کمک و مساعدت خیرین عزیز در عید فطر ، افراد واجدالشرایط و نیازمند در کنار کانون گرم خانواده شان خواهند بود.

وی در ادامه به راه اندازی کمپین به حرمت امام علی می بخشم اشاره نموده و اظهار داشت: امسال ستاد ملی صبر توسعه حل اختلاف قوه قضائیه بمناسبت ماه مبارک رمضان با راه اندازی کمپین به حرمت امام علی (ع) می بخشم تلاش نموده تا نسیم صلح و دوستی و وحدت در سرزمین بزرگ ایران اسلامی بیشتر جاری گردد.

رئیس حوزه قضائی بخش مهربان افزود: این ستاد با الهام از فرمایش حضرت امام علی (ع) که اگر کسی به شما بدی کرد شما چشم پوشی کنید و گذشت داشته باشید ، همانطور که دوست دارید دیگران نسبت به شما گذشت داشته باشند با شعارهای به حرمت علی از خون عزیزم می گذرم – به حرمت علی از حقم می گذرم – به حرمت علی رضایت میدهم و به حرمت علی دیه ام را می بخشم تلاش نموده است تا در کسب رضایت شاکیان گام های موثری بردارد.

ایشان از افرادی که دارای پرونده قضائی در حوزه قضائی بخش مهربان هستند خواست به حرمت ماه مبارک رمضان با از خودگذشتگی و ایثار در گسترش فرهنگ صلح و سازش سهیم گردیده و ضمن اعلام رضایت از شکایت خود به حرمت امام علی (ع) ، دستگاه قضائی را نیز در کاهش پرونده های قضائی در منطقه یاری نمایند.