قطعا همه خوانندگان ای مطلب می داند که سراب از جمله شهر هایی است که با مشکل ترافیک دست و پنجه نرم می کند و دلایل مختلفی برای به وجود آمدن ترافیک در سراب وجود دارد که از جمله آن می تواند به کم عرض بودن خیابان ها، کمبود پارکینگ و جای پارک، توقف ممنوع در مناطق پارک ممنوع و یا پارک دوبل و بعضا اشغال خیابان توسط کسبه ها و مواردی از این قبیل است که همه این مموارد دست به دست هم داده تا خیابان های پر تردد شهر سراب از جمله خیابان امم، مطهری، فردوسی و میادینی همچون انقلاب، فردوسی، مالیات و سه راه نماز در ساعات خاصی از روز همواره با ترافیک روان و گاها سنگین موجه شوند.
در طی سال های گذشته راهکار های بسیاری برای حل ترافیک اراه شد که متاسفانه کارساز نبوده ولی امروز می خواهیم راهکاری را بررسی کنیم که قبلا شهرهای دیگر از این راهکار استفاده کرده و نتایج مثبتی نیز دریافت کرده اند، همانطور که گفتیم و می دانید بسیاری از خیابان های سرابکم عرض هستند و عریض تر کردن خیابانها عملا کاری غیر ممکن است.
در سال های گذشته در گوشه و کنار شهر شاهد حضور افرادی تحت عنوان پارک بان بودیم که وظیفه این افراد اجاره بخش هایی از کناره خیابان ها به رانندگان خودرو ها جهت پارک در گوشه خیابان بود که این افراد در قبال دریافت هزینه ای ( طبق تعرفه) اقدام واگذاری جای پارک ها به صورت ساعتی می کردند که این مورد رفته رفته به دلایل مختلف از جمله نبودن مسئول مربوطه در جایگاه خود در تمام ساعات و یا بعضا عدم پرداخت حق پارک توس مالکین خودرو ها و موارد دیگر به فراموشی سپرده شد وعملا این شغل و این کار از بین رفت به طوری که اکنون در هیچ جای شهر سراب پارکبانی حضور ندارد.
در سال ۱۹۲۸ در شهر اوکلاهاما وسیله ای برای کنترل پارک خودرو های در کنار خیابان ها ساخته شد که بعدا این وسیله به نام پارکومتر معروف شد، پارکومتر ها که از ۳۰ سال قبل وارد ایران شده اند از دوران حضور خود فراز و نشیب های فراوانی را تجربه کرده اند که در مقطعی از زمان نیز باعث شد که این دستگاه ها در گوشه و کنار شهر ها خاک بخورند و بلا استفاده بمانند که با گذشت زمان و رفع مشکلات و همچنین الکترونیکی شدن پرداخت ها این مشکلات نیز مرتفع شد و اکنون دستگاه های پارکومتر در شهر های مختلف فعال هستند که به گفته شهرداری تهران پارکومتر ها ۲ درصد از ترافیک شهر تهران را کنترل می کنند.
استفاده از دستگاه های پارکومتر در سراب می تواند در کنترل ترافیک بسیار مفید تر واقع شود به این دلیل که در سراب بسیاری از کسبه ها با خودرو شخصی به محل کسب مراجعه می کنند که برای پارک خودرو های خود جایی جز کنار خیابان و در واقع محل پارک خودرو ها ندارند و به این صورت افراد عادی در مراجعه به بازار یا مرکز شهر با کمبود جای پارک مواجه شده و بعضا اقدام به پارک دوبل یا پارک در مکان پارک ممنوع می کنند که این موارد موجب بروز ترافیک می شود، اما با استفاده از این دستگاه این مشکل حل می شود به این صورت که دستگاه های پارکومتر برای هر ساعت پارک تعرفه خاصی دارند به این صورت که اگر خودرویی مثلا یک ساعت در یکجا پارک کند هزینه آن می شود ۲ هزار تومان و اگر بیش از یک ساعت شود هزینه تساعدی بالا می رود واگر زمان پارک شد ۲ ساعت هزینه ۴ هزار خواهد شد که بر این اساس کمتر کسی دیگر می تواند خودرو خود را ۱۰ یا ۱۲ ساعت در یک محل پارک کند و برای همین جهت کاهش هزینه های خود یا از ناوگان عمومی حمل و نقل استفاده خواهد کرد یا از پارکینگ های سطح شهر که برای این منظور نیاز است پارکینگ های سطح شهر که غیر فعال شده مجددا فعال شود.
در آخر امیدواریم مسئولین امر با توجه به این نکته سریعا اقدام به نصب پارکومتر در نقاط مختلف شهر کنند تا از میزان ترافیک کاسته شود.
سراب نیوز" روابط عمومی شهرداری سراب از اجرای طرح مدیریت پارک حاشیه ای موسوم به پارکومتر در شهر سراب خبر داد.
بررسی مشکلات مربوط به محل تشکیل بازار هفتگی سراب و بروز ترافیک شدید در منطقه و ارائه راه کاری برای حل ترافیک ناشی از بازار هفتگی سراب.
این طرح خوبه به شرط اینکه راهنمایی رانندگی همکاری کنه ،برای ماشینهایی که قوانین پارک متر رو رعایت نکنن .چون اولین شرکتی که طرح پارکبانی رو تو سراب راه اندازی کردیم شرکت ما بود اون موقع افسر با پارکبانی همکاری میکرد خوب بود ،ولی الان فکر نکنم راهنمایی همکاری کنه ،اگه اینطوری باشه اصلا پارکومتر ایده خوبی نیست
چرا پیام منو درج نکردید! گزینشی نیوز هستید!؟
سلام کاربر عزیز، از آی پی شما دو پیام اومده که هر دو پیام تایید شده است.
با تشکر از همراهیتان
یکی از مشکلات که باعث افزایش تردد و در نهایت ایجاد ترافیک میشود مسیر حرکتی بین دو چهارراه ساعت و فردوسی هست که اگر مسیر حرکت از چهارراه فردوسی به سمت چهارراه ساعت باشد ترافیک کمی کاهش خواهد یافت. در این شرایط وقتی یک خودرو از فردوسی به سمت تاجیار حرکت میکنه برای برگشت به نقطه شروع(فردوسی) باید یه دور بزرگ بزنه یعنی فردوسی>تاجیار>چهارراه ساعت>شهرداری(خیابان قدس)>فروسی استدلال دیگه اینکه چهارراه فردوسی ۳ ورودی قوی و ۱ خروجی قوی و ۱ خروجی نسبتا ضعیف (به سمت دارایی) داره در حالیکه چهارراه ساعت ۱ ورودی قوی و ۱ ورودی ضعیف (از شوراخانه) و ۲ خروجی قوی و ۱ خروجی ضعیف ( به شوراخانه) داره اگر مسیر حرکت از فردوسی به چهارراه ساعت باشه تردد خودرو ها متوازن خواهد بود و مسیر حرکتی بین تاجیار و دو چهارراه ساعت و فروسی و خیابان قدس از حالت دایره یا صفر انگلیسی ۰ خارج شده و به شکل ۸ هشت انگلیسی خواهد شد
سلام،به نظر بنده راه حل ترافیک سراب فقط ذوج وفرد کردن هسته مرکزی شهر است
این راه حل فقط مقطعی بوده و پولش به جیب شهرداری میره اکثر مردم هم کارکرد این دستگاه رو شاید اصلا بلد نباشند یا نخوان که بدونن. چون بنده تو راهنمایی و رانندگی تهران خدمت کردم و از نزدیک شاهد این قضیه بودم اصلا راه حل منطقی نیست . بهترین راه حل همون پارکینگ طبقاتی تو شهر هست.که با سیستم gisشهری میتوان اطلاعات رو بررسی و بهترین مکان برای ان پیدا کرد.
از راه حل های مهم پارکینگ طبقاطی و دیگری برخورد پلیس راهنمای با دوبله پارک است
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال نظر
Δ